Αρχική Ενημέρωση Αγώνες Αποτελέσματα Άρθρα Προϊοντα & Υπηρεσίες Φωτογραφίες Βίντεο
High5 NSCoaching Kasimis Training X-treme Stores Top Cycles Triathlon
Άρθρα
14 Ιουλ 20 ← πίσω

Η σωστή διατροφή είναι εξίσου σημαντική με την προπόνηση

Οι αρχάριοι στο τρίαθλο εστιάζουν συνήθως στην προπόνηση, καθώς βλέπουν τις επιδόσεις τους να βελτιώνονται κάθε μήνα και αισθάνονται όλο και περισσότερο εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους. Όμως, συχνά παραμελούν τη σημασία μιας σωστής διατροφής που θα τους επιτρέψει να διατηρήσουν μακροπρόθεσμα έναν υψηλό ρυθμό στις προπονήσεις και να αποφύγουν τραυματισμούς, αλλά και να έχουν τα απαραίτητα αποθέματα ενέργειας για να ολοκληρώσουν έναν απαιτητικό αγώνα σύμφωνα με τον αθλητικό προγραμματισμό τους.


Ένας μελετημένος στρατηγικός σχεδιασμός της διατροφής σου θα βοηθήσει το σώμα σου να ανταποκριθεί στις ατελείωτες ώρες ποδηλασίας, τρεξίματος και κολύμβησης που απαιτεί η προετοιμασία για έναν αγώνα τριάθλου.

Αν λοιπόν, έχεις αποδεχτεί την πρόκληση να γίνεις τριαθλητής, δώσε βάση στις απλές συμβουλές που ακολουθούν για να προσφέρεις στο σώμα σου όσα χρειάζονται για να ανταποκριθεί στις σκληρές συνθήκες ενός αγώνα.

Παράλληλα, μην ξεχνάς ότι η σωστή αποκατάσταση μετά μια προπόνηση έχει επίσης ζωτική σημασία. Μην ξεκινήσεις αμέσως τις δραστηριότητές σου μόλις βγάλεις τα ρούχα της προπόνησης, αλλά φρόντισε να έχεις λίγο χρόνο ελεύθερο για να χαλαρώσεις κάνοντας κάτι που σε ευχαριστεί, όπως για παράδειγμα μια επίσκεψη στο casino.netbet.gr που προτείνει συναρπαστικά τυχερά παιχνίδια με υψηλές αποδόσεις, τα οποία μπορείς να παίξεις από το σπίτι ή το γυμναστήριο, στον υπολογιστή ή το κινητό σου τηλέφωνο, ώστε να περάσει πιο ευχάριστα ο χρόνος της απαιτούμενης αποκατάστασης.

  1. Άρχισε να σημειώνεις σε ένα ημερολόγιο διατροφής αυτά που καταναλώνεις. Βλέποντας καταγεγραμμένες τις διατροφικές σου συνήθειες θα εντοπίσεις ευκολότερα ελλείψεις και λάθη που πρέπει να διορθώσεις.
  2. Η διατροφή σου πρέπει να περιλαμβάνει υδατάνθρακες σε καθημερινή βάση και οπωσδήποτε πριν και μετά την προπόνηση.
  3. Μην ξεχνάς να τρως φρούτα και λαχανικά. Αυτό αποτελεί πλέον μια κοινοτοπία που όλοι οι τριαθλητές πρέπει να γνωρίζουν, όμως συχνά οι υποχρεώσεις πιέζουν και μπορεί να παραλείψεις να έχεις στο ψυγείο σου πάντα φρέσκα προϊόντα. Για να βελτιστοποιήσεις την πρόσληψη θρεπτικών ουσιών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων πρέπει να τρως δύο με τρία φρούτα και τέσσερα με έξι λαχανικά σε καθημερινή βάση. Οι χυμοί φρέσκων φρούτων και λαχανικών είναι επίσης μια πολύτιμη πηγή ενέργειας και θρεπτικών ουσιών.
  4. Θέσε ρεαλιστικούς στόχους σε ότι αφορά το βάρος σου. Είναι εφικτό να χάσεις ένα με ενάμισι κιλό σε 5-6 βδομάδες, αλλά ανέφικτο να χάσεις τρία κιλά σε δυο βδομάδες. Αν πρέπει να μειώσεις το βάρος σου για καλύτερες επιδόσεις στο τρίαθλο κάνε το αργά και προοδευτικά και να έχεις πάντα υπόψη ότι πρέπει να δίνεις στο σώμα σου αυτό που χρειάζεται για να αντέξει τη σκληρή προπόνηση. Επίσης, μη δελεάζεσαι από διαφημίσεις υποκατάστατων που βοηθούν στο χάσιμο βάρους, δεν υπάρχει σύντομος δρόμος προς τη σωστή φυσική κατάσταση.
  5. Είναι αναγκαίο να φας κάτι μετά την προπόνηση για σωστή αποκατάσταση. Υπολόγισε ένα γραμμάριο υδατάνθρακα για κάθε κιλό σωματικού βάρους και περίπου δεκαπέντε με είκοσι γραμμάρια πρωτεΐνης, μέσα σε τριάντα με εξήντα λεπτά μετά την προπόνηση ή τον αγώνα.
  6. Ετοίμασε τα δικά σου υγιεινά σνακ. Δεν χρειάζονται παραπάνω από πέντε λεπτά για να φτιάξεις δύο υγιεινά σνακ που θα πάρεις μαζί σου, αντί να πάρεις κάτι από το φούρνο που θα περιέχει αχρείαστες θερμίδες.
  7. Πριν έναν αγώνα ή μια απαιτητική προπόνηση να αποφύγεις τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και λιπαρά, για να μην έχεις στομαχικά προβλήματα.
Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια αναγνωστών
Triathlon Hellas

nutrinews

Το trinews.gr είναι ένα portal αφιερωμένο στο τρίαθλο, με ειδήσεις, αγώνες και άρθρα - Όροι Χρήσης - Επικοινωνία: info [at] trinews [dot] gr

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - FitnessPulse.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News