Αρχική Ενημέρωση Αγώνες Αποτελέσματα Άρθρα Προϊοντα & Υπηρεσίες Φωτογραφίες Βίντεο
High5 NSCoaching Kasimis Training X-treme Stores Top Cycles Triathlon
Άρθρα
27 Δεκ 19 ← πίσω

Πότε έχει αρκετό κρύο για να μη βγεις για προπόνηση;

Πότε έχει αρκετό κρύο για να μη βγεις για προπόνηση;

 

 

Όταν φτάσεις σε αυτό, το να φορέσεις τα σωστά ρούχα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας.

 

Καθώς η θερμοκρασία πέφτει σε όλη τη χώρα, οι περισσότεροι μένουν μέσα, πιστεύοντας πως κάνει πολύ κρύο για να βγεις έξω για τρέξιμο. Όμως, για την ακρίβεια μελέτες δείχνουν πως όσο η θερμοκρασία είναι υψηλότερη από -18 βαθμούς, δεν έχει πολύ κρύο για να κάνεις προπόνηση – όσο βέβαια παίρνεις τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.

 

«Ο άνθρωπος, φυσικά, έχει περπατήσει στους Πόλους», λέει ο John Castellani, ένας εργοφυσιολόγος στο Ινστιτούτο Έρευνας Περιβαλλοντικής Ιατρικής του Στρατού. Ο Castelloni ήταν πρόεδρος σε μια μελέτη του American College of Sports Medicine που ανακάλυψε πως «ο κρύος καιρός συνήθως δεν αποτελεί εμπόδιο για να κάνεις κάποια φυσική δραστηριότητα.»

 

Το βασικό αντικείμενο που ο Castelloni και οι υπόλοιπου ερευνητές μελέτησαν τον κίνδυνο κρυοπαγήματος, κάτι το οποίο είναι πολύ πιθανό για θερμοκρασία κάτω των -17 ή -18 βαθμών κελσίου. Αλλά επίσης ερεύνησαν και άλλους κοινούς φόβους για το τρέξιμο ή τη γυμναστική σε ακραίο κρύο.

 

Ενώ υπάρχουν σίγουρα αρκετοί άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνδυνο (ευπαθείς ομάδες), η συντριπτική πλειοψηφία των ερευνών δείχνουν πως οι άνθρωποι δεν θα καταστρέψουν τους μύες τους ή τους πνεύμονές τους στο κρύο – 2 κοινές παρερμηνείες.

 

Η έρευνα υπέδειξε μια αύξηση στα περιστατικά άσθματος και καρδιακού στρες σε πληθυσμούς που έχουν ήδη προδιάθεση σε αυτά τα προβλήματα. Εκείνοι με κυκλοφοριακά προβλήματα βρίσκονται επίσης για κρυοπαγήματα ακόμα και σε πιο ζεστές θερμοκρασίες. Γενικά, ωστόσο, οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να τρέξουν και σε θερμοκρασίες ψύχους χωρίς να κάνουν κακό στον εαυτό τους.

 

 

Εννοείται η επιφύλαξη- και είναι μεγάλη- είναι ότι πρέπει να είσαι σωστά προετοιμασμένος.

Το να σιγουρευτείς πως είσαι σωστά ντυμένος για τον καιρό είναι «ένα από τα πιο βασικά», λέει ο Castelloni. Πρέπει να φοράς πολλά στρώματα και ειδικά στρώματα για να μένεις στεγνός. Όταν τα ρούχα βραχούν μπορούν να παγώσουν και να είναι επικίνδυνα για έναν αθλητή.

 

Ο Castellani λέει πως ένα base layer από μετάξι ή συνθετικά, θα πρέπει να καλύπτεται από ένα μονωμένο στρώμα από fleece, συνθετικά ή μαλλί, και στη συνέχεια από ένα εξωτερικό αντιανεμικό εάν είναι απαραίτητο. Τα γάντια είναι σίγουρα απαραίτητα και είναι και σημαντικό να κρατάς τα πόδια σου στεγνά. Αρκετοί δρομείς επίσης χρησιμοποιούν και half ή full-faces, καπέλα και σκούφους στο πολύ κρύο.

 

Επίσης, ο Castellani λέει, πως συχνά προτείνει να κάνεις ελαφρώς ζέσταμα (αλλά όχι πολύ για να ιδρώσεις και βραχείς) και μετά να ντυθείς με στεγνά ρούχα και να βγεις έξω. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εάν σκοπεύεις να κάνεις σκληρή προπόνηση ή αγώνα στο κρύο.

 

Επιπλέον για να ντυθείς καλά, είναι σημαντικό να ξέρεις τις συνθήκες. Οι πιο συνήθεις τρόποι που οι περισσότεροι άνθρωπο χτυπάνε απλά επειδή πέφτουν στον πάγο ή βγαίνουν και δεν μπορούν να επιστρέψουν.

 

Όταν η Marisa Lindsay μετακόμισε από την California στη Minneapolis, έπρεπε να τεστάρει τι είδους ρούχα να φορέσει και πόσα στρώματα να βάλει. Έπρεπε επίσης να μάθει πώς να τρέχει στο χιόνι.

 

«Ακόμα δεν το έχω καταλάβει», λέει η Lindsay. Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα 5χλμ στους       -7oC, ακόμα και τα φρύδια της ένιωσε να παγώνουν κολλημένα. «Ξέρω κάποιους που χρησιμοποιούν και μάσκα του σκι, μα ακόμα δεν έχω φτάσει σε αυτό το επίπεδο.»

 

Όλες αυτές τις προκλήσεις σημαίνουν πως , παρόλο που μπορεί να γίνει, πολλοί προπονητές και αθλητές προτιμούν απλά να μην κάνουν προπόνηση στο ακραίο κρύο, ειδικά αν πρέπει να κάνουν σκληρή προπόνηση.

 

«Υπάρχει ένα σημείο που λέω κάνει πολύ κρύο,» είπε ο προπονητής Matt Johnson της Runner’s Academy.

 

Ο Johnson προτρέπει τους αθλητές του να προσαρμόζουν ή να αλλάζουν τις προπονήσεις τους βάσει του καιρού. Συνήθως, αν δεν είσαι στη μέση της καταιγίδας του αιώνα ή δε μένεις στη Minnesota, δε θα συναντήσεις πολλές βδομάδες στη σειρά με επικίνδυνες καιρικές συνθήκες. Τότε είναι εύκολο να αλλάζεις τις προπονήσεις ή να κάνεις κάποιες από αυτές στον διάδρομο. Ωστόσο, αν αποφασίσεις να τρέξεις στο χιόνι ή τη βροχή, να ξέρεις πως θα είναι αρκετά δύσκολο.

 

 

Το να τρέχει 5χλμ σε χιόνι μερικών εκατοστών σου παίρνει πολύ περισσότερη ώρα από το να τρέχεις σε στεγνούς δρόμους. Σε αυτές τις περιπτώσεις ίσως είναι καλύτερο να στοχεύεις χρόνο, όχι απόσταση. Και εάν σχεδιάζεις να κάνεις κάτι μεγαλύτερης δυσκολίας ή διάρκειας, το να κάνεις γύρους σου διασφαλίζει ότι δεν απομακρύνεσαι πολύ από το σπίτι (ή αν κάνεις τους γύρους σε στάδιο, από τα πράγματά σου) εάν παγώσεις ή συμβεί το οτιδήποτε.

 

 

«Δεν πρέπει να ντρέπεσαι να κάνεις προπόνηση μέσα ή να κάνεις κάτι άλλο,» λέει ο Johnson.

 

 

Το πιο σημαντικό είναι πως αν είσαι κολλημένος σε ένα κύμα ψύχους, σε μια χιονοθύελλα ή οποιασδήποτε άλλης μορφής κακοκαιρία, εκτός από το να φοράς τα σωστά ρούχα, είναι να είσαι ελαστικός. Άλλαξε το πρόγραμμά σου αν χρειάζεται. Είναι καλύτερο από το να θέσεις την υγεία σου σε κίνδυνο.

 

 

 

Πηγή: Competitor.com

Συγγραφέας: Kelly O’Mara, Μετάφραση/ Επιμέλεια: Μαυρογιάννης Άγγελος

 

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια αναγνωστών
Garmin FR family

Half Marathon EXPO

Authentic Marathon Swim

Swimming Shop

Fitness Awards

Triathlon Hellas

nutrinews

Το trinews.gr είναι ένα portal αφιερωμένο στο τρίαθλο, με ειδήσεις, αγώνες και άρθρα - Όροι Χρήσης - Επικοινωνία: info [at] trinews [dot] gr

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - FitnessPulse.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News