Αρχική Ενημέρωση Αγώνες Αποτελέσματα Άρθρα Προϊοντα & Υπηρεσίες Φωτογραφίες Βίντεο
High5 NSCoaching Kasimis Training X-treme Stores Top Cycles Triathlon
Άρθρα
25 Νοέ 19 ← πίσω

Mountain Bike για αρχαρίους: Να από πού θα αρχίσεις

Mountain Bike για αρχαρίους: Να από πού θα αρχίσεις

 

Ναι, οι βασικές αρχές για τα ποδήλατα δρόμου και βουνού είναι ίδιες: 2 ρόδες που κινούνται χάρη στα 2 πετάλια και ένα τιμόνι για να κατευθύνεις το ποδήλατο εκεί που θέλεις. Αλλά εδώ είναι που τελειώνουν οι ομοιότητες. Ακόμα και οι καλύτεροι ποδηλάτες δρόμου μπορεί να τα βρει δύσκολα με τα φαρδιά ελαστικά και το τεχνικό τερέν του mountain bike. Αλλά μην το αφήσεις αυτό να σε απογοητεύσει- με ένα μικρό ποσοστό προσαρμογών (και με μεγάλη όρεξη για περιπέτεια), μπορείς να «σκίσεις» τα μονοπάτια και να γίνεις ο καλύτερος. Χρησιμοποίησε αυτά τα tips για πρωτάρηδες στο MTB από την Ali Halpin, Level 1 προπονήτρια για τεχνική στο MTB, για να καταφέρεις να κάνεις όσο πιο εύκολα γίνεται τη μετάβαση από  τον δρόμο στα μονοπάτια.

 

Μάθε το ποδήλατό σου

Όταν διαλέγεις ένα ποδήλατο MTB, μην ψάχνεις να έχει το ίδιο στήσιμο και τις ίδιες δυνατότητες με το ποδήλατο δρόμου.  Διαφορετικό είδος ποδηλασίας σημαίνει και διαφορετικό είδος ποδηλάτου, λέει η Halpin: «Ο σκελετός ενός MTB έχει πολύ μικρότερο οριζόντιο σωλήνα, οπότε κάθεσαι πιο κοντά στο τιμόνι».  Άλλη πολύ σημαντική διαφορά στο MTB είναι ότι ο λαιμός του τιμονιού είναι πολύ πιο μικρός (κοντός) και το τιμόνι έχει μεγαλύτερο πλάτος για καλύτερο χειρισμό του ποδηλάτου.

 

Μην κουμπώσεις στα πετάλια

Μπορεί να έχεις χρόνια εμπειρίας καβαλώντας το ποδήλατο δρόμου, ένα από τα καλύτερα tips είναι το να δεις τον εαυτό σου σαν πραγματικό newbie. Αυτό σημαίνει – ναι σοβαρολογούμε- ότι θα χρησιμοποιήσεις απλά πετάλια. Αν και το να χρησιμοποιήσεις κουμπωτά παπούτσια σου δίνει περισσότερα watt σε κάθε πεταλιά, τα watt δεν είναι αυτά που πρέπει να επικεντρωθείς αρχικά. Η τεχνική είναι, και θα σου πάρει σίγουρα λίγο καιρό να μάθεις. Με άλλα λόγια: Πιθανότατα θα πέσεις. Πολλές φορές. « Όταν ξεκινήσεις να κάνεις MTB, πάρε flat πετάλια και απλά συμβατικά παπούτσια βουνού. Το να μην κουμπώσεις στα πετάλια αμέσως θα σε βοηθήσεις πραγματικά να αισθανθείς μεγαλύτερη αυτό πεποίθηση αφού δεν χρειάζεται να ανησυχείς να ξεκουμπώσεις από τα πετάλια. Επίσης μπορείς να μάθεις ορισμένες τεχνικές με τον σωστό τρόπο και τη σωστή τεχνική. Όταν είσαι κουμπωμένος, μπορείς να κλέψεις σε μερικές τεχνικές, που μπορεί να δημιουργήσει κακές συνήθειες.»

 

 

Διάλεξε ένα μονοπάτι για αρχαρίους

Πολλοί ποδηλάτες δρόμου έχουν κυριευθεί από μια υπερβολική αυτοπεποίθηση και προσπαθούν από την αρχή δύσκολα, τεχνικά μονοπάτια με απότομες ανηφόρες και ακόμα πιο απότομες στενές κατηφόρες με μικρό περιθώριο για λάθη. Είναι καλύτερο να ξεκινήσεις με ένα πραγματικά εύκολο μονοπάτι και φιλικό για αρχάριους και αύξησε τη δυσκολία καθώς βελτιώνονται και οι ικανότητές σου στον χειρισμό και την ανάβαση.

 

 

Να είσαι έτοιμος να… «χορέψεις»

Ίσως η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ της ποδηλασίας δρόμου και βουνού είναι το ποσοστό των κινήσεων που πραγματοποιείς. Αντί για τις συνεχείς, μαλακές πεταλιές σε αεροδυναμική θέση, όταν κάνεις MTB πρέπει συνεχώς να προσαρμόζεσαι στο μονοπάτι. «Μου αρέσει να αποκαλώ την ανάβαση χορό», λέει η Halpin. «Συνέχεια αλλάζεις τη θέση του σώματός σου αλλάζοντας την κατανομή βάρους και κάνεις μικροπροσαρμογές για να κρατήσεις την πρόσφυση και την ισορροπία σου καθώς ανεβαίνεις μια ανηφόρα.»

 

 

Σήκω από τη σέλα

«Η νούμερο ένα τεχνική που θα σε κάνει αμέσως να αποκτήσεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση σαν ποδηλάτης MTB είναι να σηκωθείς από τη σέλα με τα πετάλια να είναι και τα δύο οριζόντια (3 και 9 o’clock).» Όταν κάθεσαι σε ένα MTB, οι γοφοί κλειδώνουν στη σέλα, και εμποδίζουν εν μέρει το ποδήλατο να κινηθεί ελεύθερα. Το να σηκώνεσαι σου επιτρέπει να διατηρείς καλύτερο έλεγχο του ποδηλάτου, καθώς και να παραμένεις στο κέντρο του ποδηλάτου όταν κατηφορίζεις και όταν περνάς κάποιο εμπόδιο. Αυτή η θέση των πεταλιών είναι επίσης σημαντική για τον έλεγχο και την ασφάλεια, καθώς ένα πεσμένο πετάλι (6 o’clock) ελλοχεύει τον κίνδυνο να συγκρουστεί με κάποιο εμπόδιο στο μονοπάτι.

 

 

Στρίψε σαν πρωταθλητής

Στενές και απότομες στροφές σε ένα μονοπάτι είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, που σημαίνει ότι ίσως χρειαστεί να αποκτήσεις κάποιες καινούργιες ικανότητες όσον αφορά τις στροφές. Αντί να μπαίνεις στη στροφή καθισμένος με το ένα πόδι κάτω για να μετριάσει το βάρος στο τιμόνι, όταν κάνεις MTB μπαίνεις στη στροφή όρθιος και με τα πετάλια σε οριζόντια θέση. «Αυτό προσδίδει καλύτερη πρόσφυση, καθώς και αυτό που αποκαλούμε διαχωρισμό ποδηλάτου-σώματος,» εξηγεί η Halpin.

 

Εάν μπεις σε μια στροφή με μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτή που θέλεις, χρησιμοποίησε το πίσω φρένο, καθώς έτσι θα συνεχίσει ο μπροστινός τροχός να γυρίζει.

 

 

Μη σκέφτεσαι- απλά πήγαινε

Η λογική όταν κάνεις ποδήλατο στον δρόμο είναι να αποφεύγεις όλα τα εμπόδια όταν είναι δυνατόν, αλλά στο MTB, τα εμπόδια είναι το όλο θέμα. Ίσως σου πάρει λίγο χρόνο να σταματήσεις να σκέφτεσαι «πήγαινε γύρω από αυτόν τον βράχο» στο «πέρνα πάνω από αυτόν τον βράχο». Αυτός είναι και ο λόγος που ένα μονοπάτι φιλικό στους αρχαρίους είναι τόσο σημαντικό, καθώς τα εμπόδια είναι μικρής σημασίας και μπορούν να σε βοηθήσουν αποκτήσεις αυτοπεποίθηση συνεχίζοντας να κάνεις πετάλι πάνω και μέσα από κάθε εμπόδιο που θα συναντήσεις. Σύντομα θα μάθεις να εμπιστεύεσαι το ποδήλατό σου και την ικανότητά του να απορροφά τα τραντάγματα.

 

 

Το πιο σημαντικό tip για τους πρωτάρηδες στο MTB: Διασκέδασέ το!

Όταν πρωτοξεκινάς, στόχος σου δε θα πρέπει να είναι η ταχύτητα και τα watt. Θα  πρέπει να είναι η συγκίνηση μιας νέας πρόκλησης σε νέα μονοπάτια. Όσο λιγότερη πίεση ασκείς στον εαυτό σου, τόσο καλύτερα θα περάσεις – και όσο καλύτερα περνάς, τόσο περισσότερο θα κάνεις ποδήλατο. Οπότε μπες σε ένα μονοπάτι και σήκωσε όση σκόνη θες με ένα χαμόγελο στο πρόσωπο!

 

 

 

Πηγή: Triathlete.com

Συγγραφέας: Susan Lacke, Μετάφραση/Επιμέλεια: Μαυρογιάννης Άγγελος

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια αναγνωστών
Garmin FR family

Swimming Shop

Zone3

Energy Races

Triathlon Hellas

nutrinews

Το trinews.gr είναι ένα portal αφιερωμένο στο τρίαθλο, με ειδήσεις, αγώνες και άρθρα - Όροι Χρήσης - Επικοινωνία: info [at] trinews [dot] gr

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - FitnessPulse.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News