Αρχική Ενημέρωση Αγώνες Αποτελέσματα Άρθρα Προϊοντα & Υπηρεσίες Φωτογραφίες Βίντεο
High5 NSCoaching Kasimis Training X-treme Stores Top Cycles Triathlon
Άρθρα
25 Φεβ 18 ← πίσω

5 tips ασφαλείας για το ποδήλατο

Marc Lindsay, Μετάφραση- επιμέλεια: Άγγελος Μαυρογιάννης


Κάθε άθλημα επιφυλάσσει πιθανούς κινδύνους, με το ποδήλατο να κρύβει ίσως τους περισσότερους. Αυτοκίνητα, πεζοί, η κακή κατάσταση των δρόμων, είναι μερικοί μόνο από τους λόγους όπου συμβαίνουν τόσα πολλά -με αρκετές, δυστυχώς, φορές να είναι θανατηφόρα- ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους.

 

Ωστόσο, δεν είναι υποχρεωτικό σε κάθε σου ποδηλατική προπόνηση να παίζεις τη ζωή σου κορόνα γράμματα. Έχοντας ως δεδομένο ότι η χρήση κράνους ασφαλείας είναι υποχρεωτική σε κάθε περίπτωση και ακολουθώντας τα παρακάτω tips, με αρκετή υπομονή, μπορείς να μειώσεις σημαντικά τις πιθανότητες ατυχήματος.


 

 1.Μην κάνεις drafting σε άλλους ποδηλάτες την ώρα που χρησιμοποιείς τις αερόμπαρές σου

Η αεροδυναμική θέση κάνει πιο δύσκολο τον χειρισμό του ποδηλάτου, γιατί η βάση σου είναι μικρότερη, καθώς τα χέρια σου είναι πιο κοντά το ένα με το άλλο. Επίσης, δεν έχεις πρόσβαση στα φρένα, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά επικίνδυνο αν ακολουθείς σε μικρή απόσταση έναν άλλον ποδηλάτη. Αν σταματήσει ή επιβραδύνει απότομα,  θα βρεθείς στον πίσω τροχό του με καθόλου ευχάριστες συνέπειες. Κράτησε μια μικρή απόσταση από τον συναθλητή σου ώστε να προλάβεις να αντιδράσεις έγκαιρα σε μια τέτοια περίπτωση. Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης.


 

 2.Να κάνεις σήματα με τα χέρια

Το καλύτερο που έχεις να κάνεις για να μείνεις ασφαλής είναι να μην είσαι απρόβλεπτος για τους άλλους γύρω σου. Χρησιμοποιώντας σήματα με τα χέρια σου μειώνεις τις πιθανότητες να ξαφνιάσεις έναν συναθλητή σου ή κάποιον οδηγό μηχανοκίνητου οχήματος. Κάνε συνήθειά σου να δείχνεις με τα χέρια όταν στρίβεις δεξιά ή αριστερά, όταν είναι να σταματήσεις (σε κάποιο stop, φανάρι ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο), ή όταν συναντάς άλλα εμπόδια (όπως λακκούβες, σταθμευμένα οχήματα με ή χωρίς ανοικτές πόρτες, κλπ) όταν ποδηλατείς σε γκρουπ ή ακόμα και μόνος σου.

 

 3.Μην ακούς μουσική

Ναι, το να ποδηλατείς για ώρες μπορεί να γίνει πολύ βαρετό. Ωστόσο, το να ακούς μουσική σε κάνει να έχεις πολύ ασθενέστερη αίσθηση του τι συμβαίνει γύρω σου. Κόρνες αυτοκινήτων, σειρήνες, ακόμα και εξαγριωμένοι οδηγοί είναι πράγματα που πάντα πρέπει να ακούς για να μείνεις ασφαλής.

 

 

4.Να τηρείς όλους τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, ακόμα κι αν νομίζεις ότι δεν είναι κανένας τριγύρω

Το να περνάς από ένα στοπ χωρίς να σταματάς ή από ένα κόκκινο φανάρι είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, ακόμα και τις πολύ πρωινές προπονήσεις όπου θεωρείς ότι δεν υπάρχει κανένας άλλος στο δρόμο. Πάντα είναι προτιμότερο να είσαι υπομονετικός και να σταματάς εντελώς ελέγχοντας ότι ο δρόμος είναι άδειος προτού περάσεις.

 

 
5.Χρησιμοποίησε φώτα, ακόμα και τη μέρα

Τα ανακλαστικά και τα πολύχρωμα ρούχα είναι πάντα η καλύτερη επιλογή για το ποδήλατο. Αν πραγματικά θες να είσαι ορατός για τους οδηγούς, πρόσθεσε ένα ζευγάρι καλά φώτα στο μπροστά και πίσω μέρος του ποδηλάτου σου. Υπάρχουν ακόμα και ειδικά φώτα για χρήση τη μέρα. Ρύθμισέ τα να αναβοσβήνουν για εξοικονόμηση μπαταρίας και για να προσελκύεις περισσότερο την προσοχή των άλλων οδηγών στον δρόμο.

 

 

Να τονιστεί ότι, δυστυχώς, όσο και να προσέχουν οι αθλητές, ο κίνδυνος πάντα παραμονεύει, με τους Έλληνες οδηγούς να παραμένουν αδιάφοροι για τους ποδηλάτες με πάνω από 100 ατυχήματα το χρόνο με θύματα ποδηλάτες σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. . Γι’ αυτό τα μάτια σας 14!

 

 

Πηγή: www.active.com

 
Συγγραφέας:Marc Lindsay
Μετάφραση- επιμέλεια: Άγγελος Μαυρογιάννης


Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια αναγνωστών
Garmin FR family

Energy Races

Triathlon Hellas

Zone3
nutrinews

Το trinews.gr είναι ένα portal αφιερωμένο στο τρίαθλο, με ειδήσεις, αγώνες και άρθρα - Όροι Χρήσης - Επικοινωνία: info [at] trinews [dot] gr

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - FitnessPulse.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News