Αρχική Ενημέρωση Αγώνες Αποτελέσματα Άρθρα Προϊοντα & Υπηρεσίες Φωτογραφίες Βίντεο
High5 NSCoaching Kasimis Training X-treme Stores Top Cycles Triathlon
Άρθρα
24 Ιαν 18 ← πίσω

5 tips για το τέλειο Δίαθλο

Jez Cox, Μετάφραση-επιμέλεια: Άγγελος Μαυρογιάννης

 

Η αγωνιστική περίοδος για το δίαθλο έχει αρχίσει και υπάρχουν ακόμα ορισμένα πράγματα που μπορείς να κάνεις για να σιγουρευτείς ότι θα αγωνιστείς γρηγορότερα από ποτέ χωρίς να χρειαστεί να είσαι σε καλύτερη φόρμα. Οι αγώνες διάθλου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προετοιμαστείς για την τριαθλητική σεζόν σου αλλά παραμένουν και μια πολύ ελκυστική πρόκληση για κάθε αθλητή. Από πολλούς επαγγελματίες τριαθλητές, το δίαθλο χαρακτηρίστηκε πιο δύσκολο από το τρίαθλο και όταν ρωτήθηκαν γιατί, απάντησαν το προφανές: «επειδή αναγκάζεσαι να τρέξεις για δεύτερη φορά στην ίδια κούρσα!». Οι ακόλουθες συμβουλές που αφορούν αποκλειστικά το δίαθλο θα σε κάνουν να αποκτήσεις ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στους «αμφίβιους» αντιπάλους σου.



 1.    Κάνε εξάσκηση επί 40 λεπτά (επαναλαμβανόμενα) τις αλλαγές σου

Στήσε μια μικρή ζώνη αλλαγής σε μια ασφαλή περιοχή και σημείωσε μια γραμμή εισόδου και εξόδου (mount- dismount line). Μετά από ένα ζέσταμα, επανέλαβε αυτά που θα κάνεις στον αγώνα: τρέξε μέσα στη ζώνη αλλαγής, άλλαξε παπούτσια, βάλε και δέσε το κράνος σου, πάρε το ποδήλατό σου, τρέξε με αυτό μέχρι τη γραμμή που σημείωσες και καβάλησε το ποδήλατό σου, αφού την περάσεις. Κατά τη διάρκεια κάθε αλλαγής χρονομέτρησε τον εαυτό σου. Δε χρειάζεται να ποδηλατήσεις και να τρέξεις για πολύ ώρα ή έντονα, μόνο όσο χρειάζεσαι για να αισθανθείς ότι πηγαίνεις με παρόμοια ταχύτητα με αυτήν που θα πηγαίνεις στον αγώνα πριν και μετά την αλλαγή σου. Μετά από κάθε επανάληψη κάνε ένα διάλειμμα και σκέψου τι θα μπορούσες να κάνεις για να κάνεις την αλλαγή πιο γρήγορα και εφάρμοσέ τα για την επόμενη επανάληψή σου. Σκοπός είναι κάθε φορά να κερδίζεις χρόνο και να κάνεις την αλλαγή σου όλο και πιο γρήγορα. Αυτό που θα βοηθούσε πολύ ήταν να βιντεοσκοπείς την κάθε σου προσπάθεια, εντοπίζοντας έτσι πιο εύκολα τα λάθη σου. Θυμήσου, όμως: πάντα πρέπει να τηρείς τους κανόνες που έχει θεσπίσει η ITU, για τη δική σου ασφάλεια, αλλά και την ασφάλεια των συναθλητών σου.

 2.    Τρέξε και μετά κάνε ποδήλατο

Να κάνεις ένα μικρό και γρήγορο τρέξιμο αμέσως μετά από την προπόνηση του ποδηλάτου σου (brick) είναι ή θα έπρεπε να είναι μια συνηθισμένη προσθήκη στην προπόνησή σου. Ωστόσο, θα έπρεπε να προσθέσεις και ένα μικρό τρέξιμο πριν από την ποδηλατική σου προπόνηση, ούτως ώστε να συνηθίσεις να ποδηλατείς έχοντας τρέξει ήδη πριν. Έτσι, το σώμα σου δε θα αιφνιδιαστεί την ημέρα του αγώνα όταν πας να ποδηλατήσεις μετά από ένα τρέξιμο και έτσι θα αποδώσεις καλύτερα.

 3.    Χρησιμοποίησε δυο ζευγάρια παπούτσια

Για να γλιτώσεις κι άλλο χρόνο από την αλλαγή σου, ένα trick που αφορά αποκλειστικά το δίαθλο είναι να χρησιμοποιήσεις διαφορετικό ζευγάρι παπούτσια για κάθε τρέξιμο. Με αυτόν τον τρόπο, το δεύτερο σου ζευγάρι θα είναι τέλεια τοποθετημένο στην ζώνη αλλαγής να σε περιμένει να τελειώσεις το ποδήλατο και να το φορέσεις. Αν χρησιμοποιήσεις μόνο ένα ζευγάρι, υπάρχει κίνδυνος να το πετάξεις μακριά ή να το βγάλεις ατσούμπαλα κατά την πρώτη αλλαγή, κάτι που θα σε δυσκολέψει ιδιαίτερα να κάνεις μια καλή δεύτερη αλλαγή. Για να αποδώσει απόλυτα αυτό το μικρό κόλπο όμως, πρέπει και τα δυο ζευγάρια να έχουν ελαστικά κορδόνια (λάστιχα).

 4.    Μην ξεκινήσεις πολύ δυνατά

Η μαζική εκκίνηση ενός διάθλου για τους περισσότερους αθλητές είναι ότι και  ένα κόκκινο πανί για τους ταύρους, καθώς σου προσφέρεται η ευκαιρία να είσαι στην κεφαλή του αγώνα έστω και για μερικά δευτερόλεπτα. Όσο δελεαστικό και να σου φαίνεται, είναι ένα λάθος που θα πληρώσεις κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου τρεξίματος, με τελικό αποτέλεσμα να κάνεις ένα πιο αργό τρέξιμο. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αποφεύγεις στο τρίαθλο με την κολυμβητική εκκίνηση. Ξεκίνα ήρεμα· μέτρησε τις δυνάμεις σου έτσι ώστε να τερματίσεις δυνατά και άσε τους φιλόδοξους αντιπάλους σου να υποφέρουν αργότερα στον αγώνα.

 5.    Πάντα να σκέφτεσαι μπροστά

Μόλις ξεκινήσεις τον αγώνα σου, ποτέ μα ποτέ μην κοιτάξεις πίσω και μη σκεφτείς ποτέ αυτούς πίσω σου. Είναι τρομερό πόσοι άνθρωποι συγκεντρώνονται σε αυτούς που είναι πίσω τους αντί σε αυτούς που είναι μπροστά τους. Το να κοιτάς πίσω, καταστρέφει το δρομικό σου στυλ και δίνει ελπίδα σε αυτούς πίσω σου. Αλλά πάνω από όλα είναι αρνητικό. Είτε βρίσκεσαι στην πρώτη είτε στην τελευταία θέση, το να κοιτάς πίσω ή απλά σκέφτεσαι αυτούς πίσω, δε σου προσφέρει τίποτα απολύτως. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να σκέφτεσαι αυτούς μπροστά σου σαν στόχους τους οποίους κυριολεκτικά πλησιάζεις με τον χρόνο. Ακόμα και αν στην πραγματικότητα χάνεις χρόνο σε σχέση με τους αθλητές μπροστά σου, πάντα κοίτα «μπροστά».

 

Για το 2018, η χρονιά περιλαμβάνει τους παρακάτω αγώνες διάθλου: 

11/2/2018
Energy Duathlon Championship & Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Διάθλου 2018(Λουτράκι)
Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: www.energyraces.gr 

11/3/2018
Δίαθλο Αρχαίας Ολυμπίας & Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ε/Ν – Παίδων/Κορασίδων ΠΠ/ΠΚ 2018
Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: www.energyraces.gr 


29/7/2018
Energy Duathlon Karpenissi 2018
Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές: www.energyraces.gr 

 

Πηγή: www.triradar.com

Συγγραφέας: Jez Cox
Μετάφραση-επιμέλεια: Άγγελος Μαυρογιάννης

 

Σου άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Σχόλια αναγνωστών
Energy Duathlon
Garmin

Energy Races

Triathlon Hellas

DHL
Zone3
nutrinews

Το trinews.gr είναι ένα portal αφιερωμένο στο τρίαθλο, με ειδήσεις, αγώνες και άρθρα - Όροι Χρήσης - Επικοινωνία: info [at] trinews [dot] gr

SportsWeb.gr Network: RunningNews.gr - FitnessPulse.gr - Runster.gr - Energy Races - duathlon.gr - Nutrition News